Czego się nauczysz
- Reguł obowiązującego prawa w obszarze praw pacjenta
- Budować pozytywne relacje między pacjentem, a placówką medyczną
- Budować wizerunek placówki medycznej szanującej prawa pacjenta
- Rozwiniesz umiejętności dbania o najistotniejsze prawa pacjenta w codziennej pracy
- Przekazywać praktyczne wskazówki wynikających z praw pacjenta, w zakresie pokonywania barier w dostępie do świadczeń zdrowotnych w sytuacji związanej z COVID-19
O kursie
- Szkolenie Prawa pacjenta online nie zawiera ekranów. Jest to szkolenie asynchroniczne, gdzie materiał nagrany jest w formie video learningu. Dzięki temu uczestnik może uczyć się z dowolnego miejsca i według własnego harmonogramu, co oszczędza czas i zwiększa efektywność nauki.
-
Uczestnicy szkolenia mają możliwość bezpłatnej e-konsultacji z trenerem prowadzącym (post-training support).
-
Możesz uzyskać do 100% dofinansowania na te szkolenie ze środków KFS, przeczytaj więcej na naszej stronie KFS
Dla kogo ten kurs
Pracowników placówek medycznych, niezależnie od zajmowanego stanowiska:
- kadry kierowniczej,
- lekarzy,
- pielęgniarek,
- fizjoterapeutów,
- rejestratorek i sekretarek medycznych.
Im więcej pracowników chcesz przeszkolić, tym więcej RABATU otrzymasz!
Zapraszamy również na szkolenie stacjonarne. Szczegóły >>tutaj
Zawartość kursu
blok 1. Prawo dostępu do świadczeń zdrowotnych
część 1. Czym są prawa pacjenta
część 2. podstawa prawna do świadczeń zdrowotnych
część 3. prawo dostępu do świadczeń gwarantowanych
- kto ma dostęp do świadczeń gwarantowanych
- dostęp do świadczeń gwarantowanych a brak uprawnień
- dostęp do świadczeń gwarantowanych – weryfikacja
- dostęp do świadczeń gwarantowanych – weryfikacja – stan nagły
- dostęp do świadczeń gwarantowanych – dokumenty
- rodzaje świadczeń zdrowotnych
część 4. prawo wyboru
- deklaracja wyboru POZ
- prawo do wyboru podmiotu AOS- ale nie specjalisty
część 5. zagrożenie życia i zdrowia – stan nagły
część 6. odmowa udzielania świadczeń zdrowotnych
- właściwe odstąpienie od leczenia (forma odstąpienia)
- klauzula sumienia – odmowa udzielenia świadczeń
- strajk/protest – odmowa udzielenia świadczeń
część 7. prawo do jakości świadczeń medycznych
- należyta staranność
część 8. leczenie poza krajem prawo do dostępu do świadczeń zdrowotnych w obszarze UE
- kategorie świadczeń zdrowotnych
blok 2. Osobiste prawa pacjenta
część 1. prawo do informacji
- prawo do informacji - następstwa leczenia
- komu jest udzielana informacja
- pacjent nieprzytomny
- ograniczenie kręgu osób uprawnionych do uzyskania informacji
część 2. prawo do tajemnicy
- zachowanie tajemnicy informacji związanych z pacjentem
część 3. prawo do intymności i godności
część 4. świadoma zgoda pacjenta dla poszczególnych rodzajów świadczeń
- świadoma zgoda pacjenta - kto udziela?
- udzielanie świadczeń bez zgody pacjenta
część 5. prawo do dostępu do dokumentacji medycznej RODO i ustawa o dokumentacji medycznej
- kto ma prawo dostępu do dokumentacji medycznej pacjenta
- sposoby udostępniania papierowej dokumentacji medycznej
- sposoby udostępniania elektronicznej dokumentacji medycznej
- opłata za udostępnienie
- opłata za udostępnienie – wyjątki
część 6. prawo do złożenia sprzeciwu wobec opinii lekarskiej lub orzeczenia
- jakie wymagania musi spełniać sprzeciw
blok 3. Odpowiedzialność za naruszeniem praw pacjenta
część 1. system nadzoru nad przestrzeganiem praw pacjenta w Polsce
- naruszenie praw pacjenta - ścieżki postępowania
część 2. odpowiedzialność za naruszenie praw pacjenta
- odpowiedzialność cywilna
- odpowiedzialność karna
- odpowiedzialność administracyjna
- kompetencje Rzecznika Praw Pacjenta
- odpowiedzialność zawodowa
blok 4. Prawa Pacjenta w czasie epidemii wirusa SARS-CoV-2
część 1. lista naruszeń praw pacjenta
część 2. możliwość ograniczenia praw pacjenta w sytuacji epidemii
- podstawy prawne
- jakie prawa pacjenta mogą być ograniczone w związku z epidemią?
- rekomendacje NFZ – w ograniczeniu dostępu do świadczeń zdrowotnych
część 3. teleporady a prawa pacjenta
część 4. ograniczenie działalności podmiotu leczniczego a prawa pacjenta
część 5. obowiązki pacjenta w sytuacji epidemii
blok 5. Dostęp do świadczeń zdrowotnych w POZ - Rozszerzenie
część 1. podstawa prawna do świadczeń zdrowotnych w POZ
- deklaracja wyboru przychodni POZ,
- limity pacjentów,
- wizyty jednorazowe,
- recepty,
- realizacja badań diagnostycznych,
- zaświadczenia o stanie dziecka,
- leczenie specjalistyczne,
- opieka w domu,
- zlecenia na transport sanitarny
blok 6. Studia przypadków - case study
Materiały dodatkowe dostępne w kursie
skrypt w formie pliku pdf
Wymagania
Aby korzystać z kursu niezbędne jest spełnienie następujących warunków technicznych:
- posiadanie dostępu do Internetu (przewodowego lub bezprzewodowego),
- posiadanie aktualnej wersji przeglądarki internetowej - najlepiej używać Google Chrome jak najnowsze wersje,
- posiadanie aktywnej poczty e-mail,
- posiadanie oprogramowania umożliwiającego czytanie plików PDF (wbudowanej i uruchomionej wtyczki Adobe PDF lub uruchomionej jako dodatek, a w przypadku urządzeń mobilnych aplikacji obsługującej pliki pdf).
Nie masz pewności w kwestiach technicznych, zadzwoń do nas. Razem sprawdzimy możliwości, jakimi dysponujesz.
Trener
Konrad Korbiński
Adwokat, doradca, trener P&M GROUP. Od 2010 r. świadczy usługi prawne, doradcze i eksperckie dla instytucji publicznych, podmiotów leczniczych, firm farmaceutycznych, funduszy VC, zespołów badawczych w obszarze aspektów prawnych działalności leczniczej, badań klinicznych, innowacji medycznych i biotechnologicznych czy praw pacjenta. W Ministerstwie Zdrowia uczestniczył przy tworzeniu i wdrażaniu kluczowych zmian w prawie, takich jak ustawa o działalności leczniczej, tzw. ustawa refundacyjna czy przepisów objętych tzw. „pakietem onkologiczny”. Współpracował w projektach life science z Komisją Europejską. Wspólnie z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym przeprowadził proces pozyskania inwestora i przygotowania komercjalizacji pierwszego polskiego leku innowacyjnego. W projektach doradczych i szkoleniowych współpracował jako ekspert dla międzynarodowej firmy doradczej Ernst & Young przeprowadzając audyty podmiotów leczniczych, opracowując plany restrukturyzacji czy prowadząc szkolenia dla kadry zarządzającej i personelu medycznego z najnowszych zmian prawnych
Uczestnicy kupili również
Ilość odsłon: 3883