Szkolenia /
Prawa pacjenta w świetle aktualnych przepisów prawnych
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z regulacjami prawnym w zakresie świadczenia opieki medycznej z poszanowaniem praw pacjenta. W związku z tym, że pacjenci coraz częściej nadużywają przysługujących im praw związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych niezwykle ważne jest aby zespół placówki świadczącej usługi medyczne znał prawa przysługujące pacjentom i praktyczne aspekty ich realizowania. Podczas szkolenia zostaną scharakteryzowane i wskazane uprawnienia przysługujące pacjentowi, z podaniem kiedy pacjent może skorzystać z określonego prawa, jakie ograniczenia przysługują placówce medycznej oraz kiedy prawo pacjenta jest ważniejsze od prawa przysługującego lekarzowi.
Korzyści
- wzrost wiedzy z zakresu praw pacjenta w świetle obowiązujących przepisów prawnych
- budowanie pozytywnego wizerunku placówki medycznej szanującej prawa pacjenta
- doskonalenie znajomości granic ingerencji w prawa pacjenta, w tym odmowy udzielenia świadczeń
- wzrost satysfakcji pacjentów dzięki rozwinięciu przez pracowników umiejętności dbania o najistotniejsze prawa pacjenta w codziennej pracy
Tematyka
- Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Prawne aspekty praw pacjenta
- Odpowiedzialność za szkody związane z naruszeniem praw pacjenta
- Konieczności ograniczenia praw pacjenta
Metodyka
Zajęcia mają charakter wykładowo-ćwiczeniowy z wykorzystaniem technik interaktywnych ćwiczeń, symulacji rzeczywistych zdarzeń, dyskusji, case study.
Masz pytania lub chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami już dziś! Jesteśmy tu, aby odpowiedzieć na Twoje pytania lub nasuwające się wątpliwości.
📞 Zadzwoń do nas: +48 22 2533274
📧 Napisz: biuro@pmgroup.pl
Nie odkładaj tego na później. Po prostu zadzwoń lub napisz!
Rozpocznij swoją podróż z nami, w doskonaleniu kompetencji swojego zespołu, już dziś!