Informacje Ksztalcenie Doradztwo
banner

Szkolenia / Sprzedaż/ Negocjacje

Praca z trudnym Pacjentem

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności diagnozowania potrzeb i oczekiwań Pacjentów, zdobycie wiedzy na temat skutecznej komunikacji oraz nabycie umiejętności realizowania założonych celów placówek medycznych z pozytywnym nastawieniem do Pacjenta.  

Korzyści

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy potrafią:

  • Rozpoznać i odpowiednio zareagować na typ trudnego Pacjenta
  • Ocenić swoje reakcje
  • Określić istotę zachowań agresywnych, uległych i asertywnych
  • Dokonać właściwej oceny własnych zachowań
  • Asertywnie reagować na różne zachowania
  • Wykorzystywać techniki komunikacji interpersonalnej
  • Aktywnie słuchać i w trakcie rozmowy kontrolować własne zachowania
  • Umiejętnie prowadzić rozmowy z pacjentem i unikać oraz wychodzić z sytuacji konfliktowych

Tematyka

  1. Przyczyny trudnych relacji z Pacjentem
  2. Kształtowanie relacji z Pacjentem - pierwszy kontakt
  3. Zasady komunikacji interpersonalnej
  4. Psychologia Pacejnta
  5. Narzędzia analizy potrzeb i oczekiwań Pacjentów
  6. Finalizacja rozmów
  7. Asertywność jako podstawa obsługi trudnego Pacjenta
  8. Eliminowanie zmęczenia psychicznego

Metodyka

Zajęcia mają charakter wykładowo-warsztatowy z wykorzystaniem technik interaktywnych ćwiczeń/symulacji rzeczywistych zdarzeń/dyskusji/case study.