Informacje Ksztalcenie Doradztwo

Dofinansowanie szkoleń

baza uslug rozwojowych bur krajowy fundusz szkoleniowy kfs
banner

Szkolenia / Komunikacja / Obsługa klienta

Kurs doskonalący kwalifikacje Rejestratorek medycznych



Cel szkolenia

/Certyfikowany kurs doskonalący od 2 do 5 dni/

 

Celem certyfikowanego kursu programowego jest doskonalenie umiejętności w zakresie kompleksowej obsługi pacjentów w rejestracji oraz podniesienie kompetencji rejestratorek medycznych w obszarze planowania i organizacji pracy. Naszym głównym priorytetem jest dostarczenie uczestnikom nie tylko wiedzy i umiejętności, ale także praktycznych narzędzi, które pomogą im skuteczniej spełniać oczekiwania swoich klientów a tym samym dbać o finanse placówki.

Korzyści

Pracę rejestratorek medycznych charakteryzują stałe, powtarzające się czynności. Z tego względu szczególnie ważne jest planowanie i organizowanie pracy w rejestracji zgodnie z zasadami i przepisami BHP, ergonomii, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska. Są one pierwszym ogniwem łączącym pacjenta ze świadczeniodawcą, stąd niezwykle ważne są umiejętności interpersonalne rejestratorek, które w bezpośredni sposób wpływają na jakość i kompleksowość obsługi pacjenta/klienta. 

Dlatego uczestnicy szkoleń oprócz bloku dotyczącego prowadzenia dokumentacji medycznej będą doskonalić umiejętności w zakresie zasad przepływu informacji pacjent – personel medyczny, ale również współpracy z innymi pracownikami podmiotu leczniczego. Uaktualnią też wiedzę z obszaru ochrony danych osobowych (RODO) jak również Praw Pacjenta w świetle obowiązujących nowych przepisów prawnych.  

Szkolenie obowiązkowe dla nowego personelu, jak również wzbogacające/doskonalące wiedzę dla doświadczonych pracowników pracujących w rejestracji medycznej.

Tematyka

1. Umiejętności interpersonalne w pracy rejestratorki medycznej

  • Komunikacja interpersonalna pacjent – personel medyczny.  
  • Budowanie relacji z pacjentem. Rozwiązywanie konfliktów. 
  • Współpraca w zespole. 

 W zależności od potrzeb uczestników szkolenia, istnieje możliwość wzbogacenia kursu o dodatkowe tematy np.:

  • Empatia.
  • Praca z trudnym pacjentem.
  • Trening asertywności.
  • Aktywne słuchanie.

Dodanie tematów szkoleniowych, wpływa na wydłużenie kursu programowego.

2. Planowanie i organizacja pracy na stanowisku rejestracji medycznej. Dokumentacja medyczna w rejestracji

  • Organizacja zgłoszeń pacjentów i zarządzanie terminarzem świadczenia usług.
  • Zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej - papierowej i elektronicznej.
  • Informowanie, ewidencjonowanie i rozliczanie usług medycznych.
  • Elementy sprawozdawczości - finansowanie świadczeń zdrowotnych.

 W zależności od potrzeb uczestników szkolenia, istnieje możliwość wzbogacenia kursu o dodatkowe tematy np.:

  • Zarządzanie sobą w czasie.
  • Obsługa pacjenta wg międzynarodowych standardów ISO.

Dodanie tematów szkoleniowych wpływa na wydłużenie kursu programowego.

 

3. Kultura, etyka w zawodzie recepcjonistki medycznej

  • Kultura i etyka zawodu, tajemnica zawodowa.

 W zależności od potrzeb uczestników szkolenia, istnieje możliwość wzbogacenia kursu o dodatkowe tematy np.:

  • Wypalenie zawodowe.
  • Zarządzanie stresem, presją i emocjami. Techniki radzenia sobie ze stresem.

Dodanie tematów szkoleniowych wpływa na wydłużenie kursu programowego.

 

4. Ochrona danych osobowych dla rejestratorek medycznych i inne wybrane zagadnienia prawne

  • Ochrona danych osobowych (RODO) dla rejestratorek medycznych. 

 W zależności od potrzeb uczestników szkolenia, istnieje możliwość wzbogacenia kursu o dodatkowe tematy np.:

  • Prawa Pacjenta.
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna (szkolenie może być rozbudowane w zależności od potrzeb uczestników).

Dodanie tematów szkoleniowych wpływa na wydłużenie kursu programowego.

Metodyka

Zajęcia mają charakter wykładowo-warsztatowy z wykorzystaniem technik interaktywnych ćwiczeń/ symulacji rzeczywistych zdarzeń/ dyskusji/case study, sprzętu audiowizualnego i online. To pozwala na pełne zaangażowanie uczestników, umożliwiając im praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy i rozwijanie umiejętności w sposób skoncentrowany na praktyce.

Dyskusje oraz analiza studiów przypadków pomagają uczestnikom spojrzeć na tematy z różnych perspektyw, rozwijając ich umiejętność logicznego myślenia i podejmowania decyzji.

Całość jest wspierana przez prezentację, która tworzy interaktywne otoczenie do procesu nauki, wspomagając efektywne przyswajanie wiedzy i umiejętności.

 

Masz pytania lub chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami już dziś! Jesteśmy tu, aby odpowiedzieć na Twoje pytania lub nasuwające się wątpliwości.

 

📞 Zadzwoń do nas: +48 22 2533274

📧 Napisz: biuro@pmgroup.pl

Nie odkładaj tego na później. Po prostu zadzwoń lub napisz!

Rozpocznij swoją podróż z nami, w doskonaleniu kompetencji swojego zespołu, już dziś!





Ilość odsłon: 8494