Informacje Ksztalcenie Doradztwo
banner

Szkolenia / Jakość

Medialne zarządzanie kryzysem

Cel szkolenia

Dwudniowe szkolenie, którego celem jest pokazanie w praktyczny sposób jak komunikować się z mediami w sytuacjach społecznie nośnych tj. np. zgon dziecka lub młodego pacjenta, spektakularna pomyłka czy korupcja w szpitalu. Dzięki medialnemu treningowi prowadzonemu na bieżąco w trakcie szkolenia przy użyciu kamery, pod okiem dziennikarza pracującego w redakcji telewizyjnej, uczestnicy przygotują się do kontaktu z mediami w sytuacjach kryzysowych: nauczą kontrolować swoje zachowania, konstruować i przekazywać informacje oraz unikać odpowiedzi na niewygodne pytania.

Korzyści

Po warsztatach uczestnicy wiedzą jak:

  • Wchodzić w interakcję i efektywnie komunikować się z mediami w czasie kryzysu
  • Pokonywać zdenerwowanie w kontaktach z mediami
  • Przekazywać mediom jasną, spójną i wiarygodną informację
  • Radzić sobie z nieoczekiwanymi i niesprawiedliwymi pytaniami
  • Przekazywać wiadomości nie czyniąc wrażenia osoby niezorientowanej lub źle poinformowanej
  • Jak „patrzy” kamera, czyli wszystko co trzeba wiedzieć w kwestii ubioru, dodatków, gestów, mimiki.

Tematyka

  1. Komunikacja kryzysowa, co to dla każdego oznacza i dlaczego każdy musi być do niej przygotowany.
  2. Skuteczna komunikacja kryzysowa, czyli co i jak mówić, kiedy wszystko co powiesz, może być użyte przeciwko Tobie.
  3. Specyfika mediów i pracy dziennikarskiej, o tym dlaczego warto ją znać i rozumieć.
  4. Tworzenie planu działania na wypadek wystąpienia kryzysu.

Metodyka

Szkolenie ma charakter wykładowo-praktyczny. Przekazywana wiedza teoretyczna jest na bieżąco ćwiczona podczas rozwiązywania case study i przed kamerą w konfrontacji z dziennikarzem, który na co dzień pracuje w redakcji telewizyjnej.