Informacje Ksztalcenie Doradztwo
banner

Szkolenia / HR

Komunikacja interpersonalna

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest rozpoznanie procesu komunikacji i poznanie metod efektywnej komunikacji interpersonalnej.Poprzez udział w szkoleniu uczestnik nabywa umiejętności skutecznej i precyzyjnej wymiany informacji, lepszego wyrażania swoich potrzeb, poglądów i uczuć.

Korzyści

  • Poznanie podstawowych filarów komunikacji interpersonalnej
  • Nabycie umiejętności prawidłowego prowadzenia rozmowy
  • Usprawnienie procesów komunikacyjnych w miejscu pracy
  • Budowanie efektywnego stylu komunikowania się z innymi
  • Praktyczna diagnoza barier komunikacyjnych i technik aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu
  • Analiza własnych błędów i nawyków komunikacyjnych
  • Wzrost osobistej skuteczności komunikacyjnej
  • Rozwój umiejętności udzielania informacji zwrotnej

Tematyka

  1. Proces komunikacji interpersonalnej
  2. Metody i techniki komunikacji niewerbalnej
  3. Kształtowanie efektywnej komunikacji werbalnej
  4. Aktywne słuchanie
  5. Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
  6. Style komunikacyjne, a typy temperamentów

Metodyka

Zajęcia mają charakter wykładowo-ćwiczeniowy z wykorzystaniem technik interaktywnych ćwiczeń, symulacji rzeczywistych zdarzeń, dyskusji, case study.